Tuesday 10 May 2011

Terguris

Terguris?siapa yang tidak pernah terguris.Semua org merasainya.Begitu jua diriku.Tambahan lagi pabila sudah berumahtangga.Ia menjadi asam garam dan pasti merasainya.Aku seorang insan yg sangat sensisitif,terutama apabila dimarahi @ ditinggikan suara oleh suami.Padahal bagi dia mungkin dia tak perasan dan anggap biasa2 aje.Pabila suami aku meninggikan suara sikit pasti aku akan terasa hati yang amat sangat.Aku tak tahu sama ada suami aku perasan@ tidak.Tapi aku terasa hati sangat2.Tak perasan kah dia dgn perubahan ku?@dia buat2 tak perasan.

Aku seorg wanita yg sentiasa mahu dibelai suami.Nak di sayangi dan dikasihi.Tapi syg,suami aku bukan jenis yg suka menunjukkan kasih syg@bak kata yg lebih senang "romantik".Walaupun dia seorg yg tak romantik,tetapi dia seorg lelaki yg amat bertanggungjawab dlm bab2 pengurusan rumahtangga.Tapi tidak semua org sempurna.Bak menjaga hati isteri,dia tak berapa pandai.Aku sering terluka.Walaupun aku nampak kuat di luar,tp hati ini sedih sgt pabila suami aku meninggikan suara.oh..tergurisnyer hati ini.

Tapi bila mengenangkan ingin menjadi isteri yang solehah,kekadg aku mengalah.Tp sampai bila aku nak mengalah,aku wanita biasa,yang tak sempurna,aku bukan malaikat.Pasti ader salah dan silapnya.Pabila mendengar ceramah seorg ustaz mengatakan "Tuhan melaknati isteri yg bermasam muka dgn suami,seminit dia memasamkan muka pada suami seminit Allah melaknatinya,Setahun dia bermasam muka demgan suami ,setahun Allah melaknatinya"Pabila mendengar ceramah ini.Hati ini jd kendur,tawaduk kepada Allah.Rasa kerdilnya diri ini yang sentiasa berbuat doa,aku mengalah dan mohon ampun drNya.Tapi,bagaimana jika hati ini diguris lagi???

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...