Tuesday 10 May 2011

Baju Kurung Jarang

Semalam,ketika makan bersama suami dan anak ku di kedai makan.Terpandang sepasang suami isteri masuk ke kedai makan.Aku ingat dia nak makan kat situ.Rupanya suami isteri ni tapau.Si isteri nampak comel dan cantik orangnya.Mulus pipinya,licin wajahnya.Senang mata memandang tapi syg mukanya masam sahaja.Macam penat pun ada,macam bengang pun ada.Si suami pula biasa2 aja,amat simple pada pandangan mataku.

Si isteri nampak ayu dan cantik berbaju kurung tapi sayang bila ku perhatikan betul2,rupe2bajunyer jarang dan tak beralas di dlm.Biasanya jika baju yang agak jarang  kita akan jahitkan alas di dalamnya.Supaya tidak nampak susuk tubuh dan benda yang tak perlu ditayangkan umum.Ada wanita yang mbuat alas baju dan kain sekali,ada setengah wanita dia buat alas utk baju shj,kain nanti boleh pakai kain dalam. Tapi,pada pemerhatian aku,rasanya si isteri ni tidak membuat alas untuk baju dan kainnya.Jika diperhatikan betul2 dia berdiri@berjalan dihadapan cahaya pasti menampakkan "sesuatu" yang tak perlu dipertonjolkan awam.Kesian aku tgk kat si isteri ni.Rasa ingin menegur jer si isteri ni "dik baju adik jarang,nampak batang tubuh adik" Tapi nape aku tak tegur yer?Berdosakan aku tgk shj dan berkata2 di dalam hati.Sayang-seribu kali sayang.Aku tak terdaya nak menegurnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...